Pages


4 Eylül 2010 Cumartesi

Eylül dergileri ve PCnet

Yeni bir ay başlangıcı yeni dergiler demektir. İlk günler dergisevenler için önemlidir. Bazı dergiler yetişmez oysa, sabırsızlıkla merakla beklersiniz, gidip gelip sorarsınız, "x dergisi geldi mi?" diye, aslında çok umutsuz bir sorudur bu, dergi geldiyse zaten görürsünüz çünkü.

Neyse ilk gün siftahı National Geographic ile yaptım, yanında bir de NTV BLM dergisi aldım. İkinci günün dergileri ise henüz jelatinini dahi açmadığım yapı dergisinin 346. sayısı, alır almaz okumaya başladığım PCnet dergisinin 156. sayısı oldu. Diğer günlerin dergilerini başka yazılara bırakıp bu sayıda sadece PCnet'ten söz etmek istiyorum:

PCnet 13 yıllık bir dergi, ne yazık ki bilgisayar dergileri arşivlik olma anlamında benim için çok değerli değiller, fakat son sayılarda PCnet kitapçıklar hediye etmeye başladığından beri bu kitapçıkları kitaplığıma yerleştirmekte fayda görüyorum. Bu ay PCnet dergisinin hediyesi ise: "Bilgisayar ve internet terimleri Sözlüğü" adını taşıyan faydalı bir eser. (Aslında sözlük deyince bende akan sular duruyor, sadece sözlük çıkaran bir yayınevim olsun isterdim, eğlenceli sözlükler çıkarırdım, mesela "Atlantisten Gelen Zekiye Sözlüğü" hiç fena olmazdı!)

PCnet dergisi yönetime Erdal Kaplanseren geldiğinden beri çok değişti. Eskiden ağırlıklı olarak Chip dergisi okurdum, PCnet'te ise beni Daron Dedeoğlu'nun yazıları dışında ilgilendiren az konu vardı. Şimdi PCnet daha ilgi çekici bir dergi oldu. Fakat bazı ürün tanıtımlarına ayrılan yer çok fazla, koca bir sayfada 2 tane usb bellek tanıtımı mesela, bir iki cümle ve dev fotoğraflar bence çok gereksiz, ama bunlar galiba editörlerin bileceği iştir, karışılmaz.

PCnet demek Daron Dedeoğlu demek benim için bir anlamda, onun yazılarını okumak ayrı bir keyif, keşke eskisi gibi daha çok yazsa.

Hiç yorum yok: